دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۳:۵۳

روش استخوان ماهی، نوین‌ترین فناوری انگیزش چاه نفتی

باشگاه خبری فراساحل: شرکت فیشبون (Fishbone) در جدیدترین فناوری خود با بکارگیری لوله‌های نازک از جنس تیتانیوم باعث بهبود چشمگیر کارایی و عملکرد عملیات انگیزش چاه شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل در این تکنولوژی که به دلیل چند شاخه بودن و تشابه ظاهری ابزار استفاده شده به اسکلت ماهی به همین نام هم معروف شده است، لوله‌های نازک و کوچکی از جنس تیتانیوم از یک لوله مرکزی جدا شده و به درون سازند ‌می‌روند و با تولید کانال‌های با تراوایی زیاد، موجب افزایش بهره‌وری چاه ‌می‌شوند. این تکنولوژی برخلاف تکنولوژی‌های انگیزشی مرسوم، ارتباط کامل لایه‌ها و دقت بالای انگیزش در ناحیه مدنظر با بهره گیری از کمترین منابع موجود، تضمین ‌می‌کند.

اما این تکنولوژی مزیت‌های متعددی نسبت به سایر روش‌های مرسوم دارد؛ افزایش بهره وری چاه و استفاده بهینه از تمام ظرفیت مخزن با استفاده از بیش از ۳۰۰ شاخه جانبی نفوذکننده در سازند، ؛ عدم تولید آب و سیالات ناخواسته به دلیل نفوذ لوله‌های تیتانیومی به محل مدنظر بدون بروز کوچکترین عدم قطعیتی در عملیات؛ حذف استفاده از سیالات انگیزشی؛ کاهش مشکلات محیط زیستی با کاهش ساعت‌های عملیات و کاهش استفاده از سیالات انگیزشی پرخطر؛ بهینه سازی عملیات انگیزش با کنترل عملیات در نواحی فشاری مختلف تنها بخشی از مزیت‌های این تکنولوژی ‌می‌باشد. در سال ۲۰۱۵ در لایه ماسه سنگی در دریای نروژ، این تکنولوژی باموفقیت در کنار عملیات حفاری افقی بکارگرفته شد و در نتیجه آن، مشاهده باز تولید از مخازنی با برچسب "غیر اقتصادی" بود.

برای اطلاع بیشتر از این تکنولوژی ‌می‌توان به مقاله SPE که با همکاری شرکت Statoil با عنوان "First Installation of Multilateral Drilling Stimulation Technology in Tight Sandstone Formation" منتشر شده است، مراجعه کرد.



  کد خبر : 4294
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :